Dombay-tó 25 (2009. 12. 13.)

Vasárnap ismét túracipőt húztunk Nórival és kibuszoztunk Pécsváradra. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy tavaly még lehetett vonattal menni és a Dombay-tó megállónál leszállni, majd kényelmesen begyalogolni a rajthelyhez. Idén viszont a kevéssé kihasznált vasúti nyomvonalak miatt bezárt ez az útvonal és a megálló is. Így Pécsváradról 3 km-t gyalogoltunk a Dombay-tóhoz, ahol a túra rajtja volt. Miután becsekkoltunk, el is indultunk a 25 km-es távon. Első szakaszon ismét a Zengőt kellett megmásznunk. De most keleti irányból kapaszkodtunk fel. Ahogy haladtunk felfelé, úgy egyre hízott a hótakaró vastagsága. Ennek nagyon örültem, mert végre volt egy kis téli hangulatom. Kb. 70 perc alatt értünk fel. A csúcs előtt olyan irtózatos szél fújt, hogy most már tudom mit is jelent a metsző északi szél. A Zengőn előkerült a termosz és a forró tea ami feltöltött egy kis erővel, az aláírás után pedig megindultunk le a hegyről. Leérve egy kódot kellett írni a lapra, ami egy fa törzsére volt szegecselve. Továbbindultunk és kis idő múlva elértünk a Réka-kunyhóhoz. Itt bal lábbal bokáig merültem a patakba. Hehe. Következett a Somos-hegy, a 2. ellenőrzőpont. Letérve a jelölt útról a szalagozás mentén a hegyoldalon kellett felmászni. Akkor, ott azt gondoltam, hogy itt halok meg, de felértem. Innen Püspökszentlászló felé vettük az irányt. Ehhez még két kisebb hegyet kellett legyűrnünk, de aztán odaértünk a Bazsarózsa kulcsosházhoz. Kaptunk aláírást és forró teát és mentünk is tovább. A következő megálló a hosszúhetényi Tavasz Vendéglő volt. Itt szintén forró tea várt és persze mellékhelyiség is. Ekkor már 4 órája úton voltunk. Következett az utolsó etap, vissza a Dombay-tóhoz. Kertek alatt, szántóföld mellett. Csak úgy cuppogott a sár alattunk és annyira lassan tudtunk csak haladni, hogy még a hegyre is gyorsabban másztunk fel. Aztán végül visszaértünk az Ifjúsági táborba.

A célban átvettük az emléklapot, kitűzőt és paprikás krumplival vártak a szervezők. Benyomtunk egy tányérral, megköszöntük és indultunk vissza Pécsváradra a buszhoz. Jól éreztem magam a túrán, bár egy kicsit megviselt, ami estére jött ki rajtam. Sebaj.