A Zengő meghódítása

Április 30-án mi, pécsi – és pár szekszárdi – Wing Tsun Kung-Fu-sok kirándulni indultunk a Kelet-Mecsekbe. A pécsi távolsági buszpályaudvaron találkoztunk és már az indulás sem indult zökkenőmentesen. Már nélkülünk megtelt a busz, a sofőr pedig lehordott minket, hogy nem szóltunk előre arról, hogy csapatostul szándékozunk utazni. De azért beszólt a forgalmi irodába, így külön nekünk jött egy üres busz, amivel kicsit később, de végül odaértünk Hosszúheténybe, a kirándulás kiindulópontjához.

Utunk a presszó mellett vezetett és a sárga háromszög jelzésen haladtunk eleinte még házak között, majd megkezdtük az emelkedést. Célunk a Mecsek legmagasabb pontja, a 682 méter magas Zengő volt. Én már korábban jártam ezen az útvonalon, így tudtam mi vár ránk, de a többiek ismeretlenül jöttek, talán jobban is jártak, mert én tisztában voltam azzal, hogy hol várnak ránk az emelkedők. Útközben szerencsére találtunk még pár virágzó bánáti bazsarózsa tövet, így végre ezt a növényt is sikerült a fényképezőgépemmel “levadászni”. Az idő borongós volt és egyszer-kétszer azért ránk ijesztett az eső, de szerencsére nem kerekedett komolyabb vihar. Hozzávetőleg egy óra alatt felértünk az emlékkereszthez, ahol alkalmi túravezetőnk elmondta a kereszthez és hegyhez kapcsolódó mondákat.

Ezután már csak pár percet kellett sétálni és ténylegesen fent voltunk a csúcson, meghódítottuk a Zengőt. Fent ettünk, ittunk, fényképeztünk majd jópofa játékokat játszottunk. Példának okáért vakon vezettük egymást a fék között vagy éppen láncot alkotva küzdöttünk csapatban az elsőségért. A játékokkal hamar elszaladt az idő, így el kellett indulnunk lefelé a Dombay-tóhoz. Ott is megpihentünk, majd miután mindenkit összeszedtünk, elindultunk a buszmagálló felé. Persze a busz kicsit előbb érkezett, így nem maradt el a futás. Végül elértük, majd a csapat egy része hazafelé vette az irány, a többiek pedig még lejátszottak pár paintball meccset Hirden.