Télies Mecsek 16 (2012. 01. 14.)

Elkezdődött végre itt a Mecsekben is a túraszezon a mai napon. A szervezők által nagyon elmésen “téliről” “téliesre” átnevezett túrával. Ezúttal nem egyedül vágtam neki a 16-os távnak, edzőtársam, Gergő is velem tartott. Reggel az 1-es buszról ismét csak azt láttam, hogy a beérkezéskor a 22-es busz már elhagyta a végállomást, így aztán megint gyalog kellett menni a túra rajthelyére, Teca Mamához. Hamar odaértünk, így a nevezést követően el is indultunk. Az első ellenőrzőpont a Jakab-hegy tetején, a kilátónál várt, így Éger-völgyből először Éger-tetőre kellett felmászni, majd tovább a zöld sáv jelzésen fel a csúcsra. Erre a szakaszra is, valamint az egész túrára is jellemző volt az, hogy a magasabb helyeken egész vékony hóréteg fedte a talajt, kivált az árnyékosabb helyeken, ahol a növényzet nem engedte át annyira a napfényt. Így aztán valóban csak télies volt ez a Mecsek, rászolgált a túra az új nevére. Felfelé haladva többször is abban a tudatban voltunk, hogy a következő kanyar után már ott a csúcs, de ezt legalább háromszor benéztük, így csak mentünk tovább rendíthetetlenül. Végül csak elértük a kilátót és vele együtt a pontot, ahol csokit és pecsétet kaptunk. Ezután a romoknál megálltunk reggelizni, majd folytattuk utunkat, lefelé a hegyről.

Ereszkedtünk a hegyről, nemsokára pedig a Szuadó-nyerget értük el, majd kis emelkedés után már a Vörös-hegy oldalában jártunk. Innen hamar elértük a túra következő ellenőrzőpontját Remete-réten. Pecsét után kaptunk forró teát és fejenként két szelet Mikulás ostyaszeletet.

Ettől a ponttól már a túra utolsó szakasza kezdődött, ismét ereszkedtünk, ezúttal az autós szerpentin mellett, majd beértünk Mecsekszentkútra és egy darabig házak között folytattuk utunkat. Az ottani harangláb pont akkor kezdete el harangját kongatni, elhaladni mellette dobhártyaszaggató élmény volt. Eddigre már a Nap is kisütött, de időnként elé úsztak a távolból érkező szürke felhők. Szentkút után ismét az erdőben vezetett az út, majd kereszteztük a közutat. Innen a Pécs-Orfű kerékpárúton vitt a hivatalos útvonal, így igen hamar visszaértünk Teca Mamához, a túra céljához. Bent aztán fejetlenség uralkodott, mert iszonyat sokan indultak a túrán, megmozdulni alig lehetett bent. A PITE-s srácok pedig győzték nyomtatni az emléklapokat és összerakni a kitűzőket. Így amíg mi a sajátunkra vártunk megettük a fejenkénti 4 virslit, mustárral és kenyérrel. Aztán még egy kis várakozás és meg is kaptuk a kitűzőt és emléklapot.
Sajnos a “Baranya Teljesítménytúrázója 2012” regisztrációs lapja még nem volt kész, így csak a következő túrán tudok nevezni a mozgalomra, de legalább 1 túra már teljesítve van a minimum 7-ből.