Mecseki “Kikelet” Félmaraton (2012. 10. 20.)

A Telihold túra másnapján rendezték az idei “Mecseki Maraton/Félmaraton/Minimaraton” túrákat és kicsit vakartam is a fejem, hogy ugyanaz a szervezőgárda miért két egymást követő napra teszi ezt a két túrát, hiszen bőven lenne idő rá ezen a hosszú hétvégén. Bár ez mellékes, mert indultam a szokásos távomon, a félmaratonon. 5 óra alvás után kicsit nehézkes volt a reggel, de rendben elértem mindkét buszt, időben feljutottam a Hotel Kikelet bárjába, ahol a nevezést követően reggel 7 előtt pár perccel el is indultam a 23 km-es távon. A túra útvonalának gerince évről-évre megegyezik, csak apróbb változtatásokat tesznek bele. Idén ilyen volt az pl., hogy a piros helyett a sárga háromszög jelzésen kellett felmászni a Misinára. Én ezt baromi jó dolognak tartottam, mert sokkal barátságosabb felfelé a sárga, mint a piros. De ne szaladjunk ennyire előre. Kezdésként a zöld négyzet volt terítéken, elmentem a Kardos-úti kulcsosház mellett és pár perc elteltével már a sárgán voltam. Ez az útvonal kezdetben az Állatkert mellett kanyarog, majd azt hátrahagyva indul meg a Misinára. Bemelegítésnek pont jó, és felérve a műúthoz már a volt látható, ahogyan a felkelő Nap narancsos árnyalatai festették meg a fák lombjait és a Tv-tornyot. Az úton át, a Szigriszt-kereszt mellett továbbra is felfelé már csak egy nagyobb emelkedő volt vissza és végre felértem a Tv-torony lábához. A pontőr viszont nem volt sehol, csak a motyója. Süti, pecsét volt az asztalon, de hamar előkerült a pontőr is, aki éppen a másik irányból várta az érkezőket. A lényeg, hogy mind ott voltunk és a pecsételés után indultam tovább egy Krisztián nevű sporttárssal, aki a hosszú távon ment, de azért még egy darabon együtt haladt a két táv útvonala.

Jó húzóember volt és egy fokozattal feljebb kapcsoltam én is, remek tempót mentünk. Leereszkedtünk a betonlépcsőn, majd balra be a sárga háromszögre. Ezen mentünk egy jó darabig, majd irányváltás után már a sárga kereszten vitt tovább az út. Útközben jót beszélgettünk és így hamar fogytak a méterek és jelzések, áttértünk a sárga körre, majd egy agy visszafordító kanyart követően a zöld keresztre váltottunk. Ez a kanyargós út vitt el a Rábay-fához, ahol a piros négyzetet kellett választani, ez pedig egy dolgot jelentett: nem vagyunk messze a második ellenőrzőponttól. Valóban így is volt, a Fehér-kúti-kulcsosháznál kaptuk meg a második pecsétet, mellé pedig müzli szeletet. Tovább a kéken mentünk, eleinte párhuzamosan a műúttal, de pár száz méter után kereszteztük azt, kellő óvatossággal, hiszen aznap rendezték a Baranya Kupa rally versenyt. Bár akkor még semmi jele nem volt a rally-nak pár fehér szalagon kívül. Az út túloldalán a Trippamer-fánál a zöldre váltottunk és kis kocogással dobtuk fel a lejtmenetet. Errefelé már érezhetően hűvösebb és párásabb volt a levegő, a Melegmány-völgy egyik végébe érkeztünk meg, ahol a piros háromszög jelzést követve combos emelkedő következett. Azt is megmásztuk, majd egy erdészeti műúton átkelve megint csak lejtmenet és egy kis kocogás következett. A végén kiértünk a tisztásra ami elvitt a Mánfa határában álló Árpád-kori templomhoz, itt kaptuk a harmadik pecsétet.

Frissítettünk is, majd indultunk tovább. Először a főúttal párhuzamosan, majd a piroson déli irányba. Végül elérkeztünk a piros-zöld kereszteződéshez, Krisztián itt a zöld körön folytatta, én pedig tovább a piroson. Rövid idő alatt a Kőlyukhoz értem, itt bedobtam egy szendvicset, ittam és pótoltam a vizet. Ezután értem el azt a bizonyos hidat, aminek egy részén a korlát le volt dőlve hosszú hetek óta, de az erdészet munkatársai mostanra kijavították, így aztán ismét teljesen ép a híd. Itt, a Nagy-Mély-völgyben vékony pára ülte meg a tájat, a fák között pedig a napsugarak törtek át. Pompás látványt nyújtott, amit a fotó sajnos nem tud teljes egészében visszaadni.

A völgy további részeiben szinte lépten-nyomon gombát találni, ideális nekik ez az idő. A talajon, a kidőlt korhadt fatörzseken, mindenhol gomba nőtt. Az őszi erdő szépségei. A völgy déli vége azért elég szuszogós, kicsit nehézkesen másztam ki belőle, azért itt már éreztem a tegnapi és az aznapi távokat és a kevés alvás hatását. Persze én csak mentem és egy kis sík után megint csak emelkedett az út, de ez már visszavitt a rally miatt lezárt aszfaltra.

Rally-nak még mindig se híre, se hamva nem volt. Ettől a ponttól csak egy köpésre volt a Rábay-fa, aminek egyik ágára bója volt lógatva zsírkrétával. Nem nagyon értettem a dolgot, mert a közeli Kantavári-forráshoz volt írva a következő pont. Én azért biztos, ami biztos húztam egy keresztet a lapomra és elindultam a forráshoz. Ott azonban senki nem volt, még bója sem. Úgy tűnt, hogy elírták az itinert és valójában a Rábay-fánál volt a pont. Még szerencse, hogy húztam keresztet a lapomra. A tanulság pedig az, hogy ha zsírkrétát találtok, ikszeljetek mindenképp, abból baj biztos nem lehet. A forrástól már jól ismertem az utat, még egy nagyobb emelkedő volt előttem, aminek megmászása utána Kis-rétre értem le. Innen a piroson indultam és végül kiértem rajta Dömörkapuhoz. A térkép alapján nem erre kellett volna jönni, de megint nem találtam a jelet, így jobbnak láttam Dömörkapu felé menni. Onnan tovább az Állatkerthez, majd a Fenyves soron vissza a Hotelbe. Beértem és a túra harmadik teljesítéséért idén kék színű kitűzőt kaptam a már meglévő narancssárga és sötétzöld mellé. A célban még ettem-ittam egyet, közben megnéztem a PITE-s kitűzőkből összerakott tablót, majd elindultam a buszhoz.
És ez a túra nekem újabb mérföldkő a 2012-es “Baranya Teljesítménytúrázója” mozgalomban, ugyanis ez volt a 15. teljesítésem, ez pedig azt jelenti, hogy az arany fokozatot szereztem meg.

Mecseki “Kikelet” Félmaraton
időpont: 2012. október 20., helyszín: Közép-Mecsek
táv (k. sz.): 22,9 km, szint (k. sz.): 815 m, idő (ó:p): 4:22

Mecseki “Kikelet” Félmaraton (2012. 10. 20.)” bejegyzéshez ozzászólás

1. Krisztián szerint:

Jó túra volt. Szép,kellemes időben tehettük meg.
    Igen, sikerült minden gond nélkül végig menni, szerintem egész jó idő alatt, 7 óra 12 perc.
    Én is köszönöm a kellemes társaságodat és remélem találkozunk még.

• Szabolcs K-V szerint:

Örömmel hallom, hogy nem volt gond a hátralévő távon. A 7:12 elég derék idő, gratulálok hozzá 🙂
      Biztosan találkozunk még valamikor, valamelyik túrán.