Nőnapi Séta (2013. 03. 09.)

nonapi2013_03Reggel még baljóslatúak voltak a fellegek, amikor elindultam a Főpályaudvarra, hogy Elekkel és Gergővel találkozzak. Amíg a 35-ös buszt vártuk, kaptunk pár csepp ízelítőt a várható dolgokból. Aztán beállt a buszunk és már úton is voltunk a kardos-úti kulcsosház felé. Gyors nevezést követően megkezdtük a 6 km-es távot. A nőnapi túrát mindig lazára veszem lévén, hogy nincs szintidő. Így ez mindig is egy kellemes kirándulás az általában igen enyhe és napos időben. Egyébként valamelyest felszakadozott a felhőzet, így valóban napos volt a túra egy része. Tehát a kulcsosháztól északi irányba indultunk a sárga háromszögön, egyenesen az állatkert mellet, ahol a papagájok jól hallhatóan igen aktívak voltak. Aki már járt erre az tudja, aki pedig még nem, azoknak leírom, hogy a jelzés szerpentinszerűen kanyarog egyre feljebb és feljebb a hegyen, hogy végül elérje a Tv-toronyhoz felvezető műutat. Mi addig az avart lestük, a kora tavaszi aszpektus bizonyos elemei, mint az illatos hunyor és a hóvirág már virítanak. Ezek mellett már a medvehagyma is kezd megjelenni a déli kitettségű lejtőkön. Megelőlegezem, hogy az északi kitettségeken már egészen szépen kint van a medvehagyma. A műút túloldalán folytatódó jelzés meredeken emelkedik, cserébe viszont rövid, hamar a torony tövében találja magát a túrázó. Innen bal kanyarral folytattuk, lebattyogtunk a betonlépcsőn és továbbra is a háromszöget követve a Kis-Tubes előtt jobbra fordulva beértünk a Hóvirág-völgybe. Gondolom a völgy elnevezésének miértje és annak megfejtése nem okoz senkinek sem gondot. A keskeny ösvény mindkét oldalát és persze beljebb az erdő alját is gyönyörű hóvirág szőnyeg borította.

nonapi2013_01

nonapi2013_02

Itt tartottunk egy nagyobb lélegzetű pihenőt és betámadtuk a hóvirágokat a fényképezőgépekkel. Majd mentünk tovább, egy kisebb nyerget magunk mögött hagyva már hamar elértük a 6 km-es táv egyetlen ellenőrzőpontját, ahol a pecsét mellé finom sütit kaptunk. Továbbhaladva átfordultunk a hűvösebb mikroklímájú részre, ahol a már korábban említett szép nagy medvehagymákat találtuk. E mellett már a szártalan kankalin is nyílik az út szélén, plusz a májvirág is bontja már a szirmait. Kanyarogtunk tovább az ösvényen, közben bepillantást nyertünk két fakopáncs násztáncába, majd hamar a Kis-rét felett jártunk. A misinai sípálya keresztezése után már Dömörkapu következett, onnan pedig pillanatok alatt visszaértünk a kulcsosházhoz. A célban emléklap, kitűző, pogácsa és tea várt. Aztán a felfelé tartó buszt simán elértük lefelé menet.

Nőnapi Séta
időpont: 2013. március 9., helyszín: Közép-Mecsek
táv (k. sz.): 6,1 km, szint (k. sz.): 250 m, idő (ó:p): 2:08

Egyébként már az illír sáfrányok is szépen virítanak a Kis-Tubesen. Igaz, hogy a túra nem érintette őket, de nem voltunk messze tőlük. Azért pár idei képet mutatok ezekről a szépségekről is.