Le a Nagy-Mély-völgybe! (2013. 04. 07.)

A Tenkes túrák másnapján, vasárnap a BTHE rendezésében került sor teljesítménytúrára itt a Mecsekben. A már megszokott, “fel az xy hegyre!” jellegű túrán csavartak egyet és újdonságként most le kellett menni a völgybe. Méghozzá a Nagy-Mély-völgybe, ami történetesen az egyik kedvenc helyem a Mecsekben. Az indulás tehát nem volt kérdéses, Elekkel és Gergővel már előző nap lebeszéltem a dolgot. Reggel 7-kor gyülekeztünk a főpályaudvaron, a 35-ös busz indulása előtt én bedobtam egy kávét a restiben, hogy észnél legyek. A busz gyorsan robogott fel velünk a hegyre, bőven 8 óra előtt már meg is érkeztünk Dömörkapuhoz. A túra jellegéből adódóan szabadon választott volt az útvonal, csak a rajt/célhely volt kötött: a Kánya-forrás a már említett völgyben. Indulás előtt tettünk egy kanyart a leánykökörcsinekhez, majd vissza a buszmegállóba és elindultunk a völgybe. Nehéz dolgunk nem volt, hiszen a választott útvonalunk már jól ismert volt és egyetlen jelzést – a piros sávot – kellett követnünk egészen a forrásig. Persze a sár ma sem maradhatott el, de már annyira megszoktuk tegnap, hogy fel sem tűnt. Dömörkapu után először Kis-rétre értünk, majd onnan tovább hosszú lejtmenetben és az azt követő elnyújtott emelkedőt megmászva már a Rábay-fánál voltunk. Tovább emelkedve elértük a műutat, átkelve rajta pedig már a Nagy-Mély-völgy bejáratánál voltunk. Csak le kellett ereszkednünk. Mielőtt odaértünk vettük észre, hogy a rendezőség előttünk 2-300 méterre halad, így nem nagyon siettünk. Az egész túrára kényelmes tempó volt a jellemző, nem egészen másfél óra alatt ott is voltunk a Kánya-forrásnál. Neveztünk, cserébe pedig szép nagy kitűzőt és emléklapot kaptunk. De itt még nincs vége a jónak: minden induló megkapta az egységcsomagot, ami tartalmazta a BTHE örökéletű túrabögréjét, egy téli fagyit és egy almát. Ezen felül zsíros kenyér lila hagymával (és persze a völgyben bőséggel rendelkezésre álló medvehagymával), szaloncukor és a bonyodalmak árán, de végül csak felmelegített tea állt a túrázók rendelkezésére.
Kettős céllal érkeztünk meg, hiszen a túrázáson kívül Gergő DIY ND-szűrőjét is kipróbáltuk az igencsak nagy vízhozamot produkáló patak fényképezése során. Bár hűvös volt, azért eltöltöttünk itt 3 órát és bizony nem bántuk meg, hogy a Tenkes kissé kimerítő 20 km-e után ebbe a túrába is belevágtunk. A továbbiakban álljon itt pár fotó, visszaadva a hangulatot azoknak akik ott voltak és azoknak is, akik nem.