Retró II 15 (2013. 05. 01.)

Különböző okokból kifolyólag idén lemaradtam a március végi Retró túráról, de szerencsére a rendezőség a mai napon újra megrendezte Retró II néven. Az egyetlen különbség az volt csak, hogy nem volt 25-ös táv, viszont a 10-es és 15-ös egymás utáni teljesítésével bárkinek összejöhetett a 25 km. Mi annyira nem bántuk a hosszú táv hiányát ugyanis a 15 km-es távot céloztuk be magunknak. Már a buszvégállomáson találkoztam Gergővel, a fél 7-kor induló 40-es busszal utaztunk a pécsbányai közösségi házba, ahol a rajtoltatás történt. Lévén, hogy retró túrán voltunk és pont május 1-jén rendezték, a rajtban kaptunk ajándékba piros úttörőkendőt. Hogy jobban átérezzük a dolgokat, felkötöttük a nyakunkba és 7-kor nekiindultunk. A közösségi házból felfelé indultunk a Gesztenyés úton a buszfordulóig, onnan pedig a kék kereszten be az erdőbe. Tavaly más útvonala volt ennek a túrának, de személy szerint nagyon örültem neki, hogy idén másfele kellett menni. Az erdőben megtett első méterek után világossá vált számunkra, hogy nem lesz nyugtunk a szúnyogoktól. Nem emlékszem olyanra, hogy bármikor is ekkora mennyiségű szúnyoggal találkoztam volna a Mecseken. Szóval állandó kalimpálás mellett haladtunk, megállni nem volt ajánlatos. Útközben pár pocsolyát megvizsgálva már a sárgahasú unkákat is megtaláltuk. Tulajdonképpen kellemes idő volt az erdőben és elég széles úton haladtunk, nem is kellett túl sok idő, hogy elérjük a Fehér-kúti kulcsosházat. Biztos valami buli volt itt a közelmúltban, amiről a megmaradt lufik adnak tanúbizonyságot.

retro2013_01Ezúttal itt nem volt pont, haladtunk tovább. Ismerős útvonalon, a piros négyzetet követve ereszkedtünk le a Rábay-fához. Ami innen következett, arra nincsenek szavak. Mindent felülmúló szúnyoghadak repkedtek mindenfelé. Kicsit nagyobb tempóra kapcsoltunk, hogy hamar elérjük a Kantavári-forrást. Itt kaptuk a túra első igazoló bélyegét és itt jött el az én időm. A pontőr srác ugyanis érthető okokból azután érdeklődött, hogy van-e nálunk gyufa vagy öngyújtó. Ekkor húztam elő a hátizsákomból a Bear Grylls Ultimate tőrömet és a szikravetővel gyújtottunk a srácnak tüzet, hogy a füstjével távol tudja tartani a vérszívókat.

retro2013_02Persze mi is megfürödtünk a füstben, ami később jó szolgálatot tett. Elfogyasztottuk a ponton kapott téli fagyit, újratöltöttünk a forrás hideg vizéből és továbbálltunk. A sárga kör jelzés vitt egyre feljebb és feljebb, ezen a szakaszon eddig még nem jártam, de érdemes útba ejteni, mert mindenütt a virágzó medvehagyma borította be az erdő alját. Annyira belefeledkeztünk a beszédbe, hogy a sárga keresztre való váltáskor a rossz irányba mentünk, de időben észre vettük a hibát és nem sok időt vesztettünk. A jó úton haladva nyíltabb részen kapaszkodtunk felfelé, ami azért nem volt túl kellemes a tűző napon.Pár kanyarral arrébb ismét fák alatt vitt az út, nemsokára pedig a Lapisra vezető aszfalton voltunk.

retro2013_03A parkolóban bal kanyarral a sárgára váltottunk, megkezdtük a mászást a Tubesre. Lendületes tempóban rövid idő alatt felértünk, ahol a bélyeg mellé “Kojak” nyalókát kaptunk. Továbbra is a sárgán gyalogolva először a Kis-Tubest, majd a Tv-tornyot hagytuk magunk mögött és már ereszkedőben voltunk Dömörkapu felé. Leérve váltottunk a piros négyzetre, ami nagyrészt lefelé vitt, így egy kis kocogás is belefért a dologba. Annál is inkább, mert a tűzgyújtás miatt kicsit késében voltunk. Gyors tempóban ereszkedtünk és rá is csatlakoztunk a bányás emlékút jelzésére, ami már a túra utolsó szakasz volt. A baj csak az volt vele, hogy végi aszfalton vitt. Jó nagy ívben megkerülte a Karolina külfejtést, majd Pécsbányára beérve még kanyarogtunk párat a házak között, végül időn belül visszaértünk a közösségi házba. Átvettük a kitűzőt és az emléklapot, majd ettünk-ittunk és kényelmesen kigyalogoltunk a buszhoz.