“…álmában csönget egy picit…” 100 éves a pécsi villamos éjszakai (2013. 10. 19.)

A PITE gárdája mindig lecsap az éppen aktuális érfordulókra és rájuk húz valamilyen teljesítménytúrát. Pécsett 1913. október 20-án indult meg a villamosközlekedés, éppen 100 éve. Ez pedig kitűnő alkalom egy emléktúra megrendezésére. A kiírás szerint az egykori útvonal mentén tekergünk 12 km-en át a városban. Teljesen jó, Gergővel (és tucatnyi másik sporttárssal) a Balokányban felállított rajthelyen szembesültünk azzal, hogy egészen a Misináig kell mennünk.

pv_01Ez rendben is lett volna, de fejlámpa hiányában kalandos útnak ígérkezett. Gergőnél volt ugyan egy döglődőfélben lévő kerékpárlámpa, de az nem sok fényt adott. A rajtból a Zsolnay-negyed felé indultunk, fel a Major utcán, majd a Felsővámházon végig a körforgalomig, onnan pedig az Ágoston-térre. A Vince utcán jutottunk fel a Tettyére. Itt, a mésztufa barlang előtt volt az első pont. Pecsét és csoki, majd a Tettye tér következett, ahol az Irma úton folytattuk. Idáig a város fényei vezettek, innen pedig úgy taktikáztunk, hogy mindig két csoport között legyünk, így aztán előttünk és mögülünk is volt fény bőven. Így haladtunk a sárgán felfelé, majd az elágazásnál balra fordultunk a zöld négyzetre. Az Ilonka pihenőt magunk mögött hagyva a Hotel Kikelethez értünk ki, a Fenyves soron felmásztunk az Állatkertig, ott pedig rátértünk a sárga háromszögre, amin tovább emelkedtünk. A sötétben kicsit nehéz volt a kanyarokat venni, de minden gond nélkül feljutottunk a Misinára. Itt megkaptuk a második pecsétet és a jól ismert sárga jelzésen kezdtük meg az ereszkedést le Dömörkapuhoz. Több időbe tellett, mint nappal, de végül leértünk. Innen még mindig a sárgán ereszkedtünk, újfent az Irma úton. Lefelé annyira már nem siettünk, bőven időben voltunk, már csak azért is mert nem volt a túrának szintideje. Csupán azt kellett észben tartani, hogy éjfélkor zár a cél. De persze addig bőven visszaértünk volna akárhogy. Végül leértünk a Tettyére. A Havihegyi úton sétáltunk végig a kápolna felé.

pv_02 pv_03 pv_04A sétányon kicsit megálltunk a város fényeit kémlelni, majd a kápolna mellett lefelé vettük az irányt és egyik utcát a másik után hátrahagyva már a Zsolnay-negyednél voltunk. A 6-os úton átkelve a célban átvettük a kitűzőt, az emléklapot és a pogácsát, ami nagyon finom volt. Kis pihenő után pedig elindultunk haza.