Mecseki Mikulás (2013. 12. 08.)

Bár felnőttek vagyunk már, azért mind várjuk a Mikulást. Gergővel a Főpályaudvaron találkoztunk, majd a 34-es busszal suhantunk fel a Mecsekre. A rajt a Kardos-úti kulcsosháznál volt. Gyakorlatilag olyan korán érkeztünk, hogy a szervezők is akkor rakták le az autót. Segítettünk nekik becipelni a sok mikuláscsomagot és mandarint a turistaházba, majd kicsit még beszélgettünk, beneveztünk a 12 km-es távra és nekilódultunk. A turistaház mögötti kiskapun mentünk ki, fel az aszfaltúthoz, ott pedig rátértünk a piros sávra és balra indultunk. A mandulás játszóteret elhagyva már az erdei tornapályán gyalogoltunk. Az idő egész kellemes volt, tavaly hűvösebb és havasabb volt, de idén nyitott kabáttal is el lehetett lenni. Az igazat megvallva a Remete-rétre vezető piros sáv kellemetlenül egyhangú és kellőképpen monoton ahhoz, hogy a kezdő túrázókat berántsa ebbe a világba. Talán a jakab-hegyi panoráma úthoz tudnám hasonlítani, de azért annál mindenképpen jobb. Így aztán maradt a könnyed beszélgetés, nem sok említésre méltó dolog történt, amíg Remete-rétre nem értünk. Ott aztán kicsit megpihentünk, ettünk, ittunk. Itt azért némi jele már mutatkozott a télnek, hófoltok formájában.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAfotó: Erdős Gergely

mm_02

Amíg ott voltunk többen is megkérdezték, hogy pontőrök vagyunk-e. Vicces, senki nem nézett rá a térképére? A pihi után a kéken folytattuk észak felé, sokáig az orfűi műút mellett, majd attól eltávolodva lefelé ereszkedtünk. Egy éles jobbkanyar után már a Büdös-kúti kulcsosház következett, ahol a túra első pecsétjét kaptuk.

A táv felénél jártunk, lent egy völgy mélyén és a következő pont a Tubesen várt minket. Szóval a teljes táv rosszabbik része még előttünk állt. Kicsit visszavettünk, ezúttal nem volt kedvünk gyilkos tempóban felfelé trappolni. Az enyhe időt az is jól jelezte, hogy az ösvény közepén szártalan kankalin virított.

mm_04Kora tavaszi növényként ilyenkor kicsit ritka látvány az erdőben. Elértük a Lapisról lefelé jövő aszfaltutat, de mi töretlenül folytattuk a mászást. Nem telt sok időbe, hogy felérjünk a Lapisra, onnan pedig kényelmesen felmásztunk a Tubesre. Na, a csúcson volt cidri, a kilátó tetejéből pedig majd levitt minket a szél. A pecsételés után felmentünk szétnézni, “lefényképezni a hideget”. Túl sokáig nem bírtuk, ezért aztán a még hátralevő 3 km-re koncentráltunk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAfotó: Erdős Gergely

mm_06 mm_07

Végig a sárgán lefelé a Misináig, majd onnan a sárga háromszög szerpentinjén az Állatkertig. Innen már csak kőhajításnyira volt a turistaház, a célban az emléklap és a kitűző mellé mikuláscsomagot is kaptunk. És a forró tea elmondhatatlanul jól esett, két pohárral is benyomtam. Szép kis nyüzsi volt a teás asztal körül, meg persze a célban is. Sokakat meg mozgatott a jó időben a Mukilás túra, nekünk is jól esett ez a 12 km, megköszönve a rendezést elbattyogtunk a buszhoz.