Télies Mecsek 16 (2014. 01. 11.)

A 2014-es évet, ami a teljesítménytúrázást illeti, jó korán, már reggel 7-kor Uránvárosban kezdtem a buszvégállomáson. Többéves tapasztalatom már, hogy mindig lekésem az Éger-völgy felé induló járatot, így most egy előbbi busszal mentem ki, de ez túl korainak bizonyult. Viszont volt időm kényelmesen kávézni, Elek is befutott időben, pár perccel később pedig már a 24-es buszon száguldottunk a rajt felé. Ahogyan az már megszokott, rengetegen voltak a rajtban, ez a túra mindig nagy tömegeket mozgat meg. Idén talán közrejátszott a kellemes idő is, nemsokára már azt is fontolóra kell venni a rendezőknek, hogy “tavaszias mecsek”-re keresztelik át a túrát. A regisztráció kavalkádjának közepette Misit is megtaláltam, sikerült becserélnem a Dombay-tó 25 kitűzőmet, beszélgettünk kicsit, majd végre sikerült nevezni is, 8 után pár perccel pedig nekiugrottunk a szokásos 16 km-es távnak. Éger-völgyben már egy fokkal jobb a helyzet, bár a munkagépek még kint vannak és nagy a keveredés, de a zöld jelzés legalább járható és nem kell kerülni. Felkapaszkodtunk a szerpentinre, de bármennyire is nem siettünk, az enyhe idő bizony leparancsolta rólam a kabátot, egy fokkal lengébben folytattam.

tm2014_01

A Mohosi-kis-kútig semmi említésre méltó dolog nem történt, és az igazat megvallva utána is eseménytelenül telt az út, de legalább a jó időt élveztük. Éger-tető után, továbbra is a zöldön szerencsére a csapadékmentes időjárásnak köszönhetően most nem várt mély sár, száraz lábbal abszolváltuk ezt a szakaszt.

tm2014_02

A zöld-piros háromszög elágazóban szerencsére előbbit kell választani, nem küldtek el a szervezők a Panoráma-útra, nagy köszönet nekik ezért. Itt, felfelé azért már jócskán előztük az előttünk haladó hatalmas csoport leszakadozó tagjait. Mire felértünk a síkra, azért mi is fújtattunk kicsit, de rendíthetetlenül meneteltünk tovább. Nemsokára balról mellőztük a “faházat”, pár kanyarral később pedig már a jakab-hegyi kilátó formái rajzolódtak ki az ágak között, megérkeztünk a túra első pontjához.

tm2014_03

Pecsét, csoki, aztán a romok között megpihentünk és reggeliztünk is egy jót. Mindezek után indultunk tovább a kéken lefelé. A kelta földvár falai közül kilépve, továbbra is lefelé a kedvenc erdőtípusomban, egy gyönyörű bükkösben folytattuk utunkat. Közben véget nem érni látszó beszélgetést folytattunk a földi élet legnagyobb talányát a férfiak elé állító dologról. A kedves olvasó már biztosan rájött kikről szólt a diskurzus.

tm2014_04

A Szuadó-nyereg előtt csúszkáltunk kicsit a sárban, köszönhetően a fakitermelésnek, bár nem volt annyira vészes. A Dél-Dunántúli Kéktúra bélyegzőhelyéül működő háznál bal kanyart vettünk és változatlanul a kéken mentünk. A természet is észhez tért, az ilyenkor megszokott illatos hunyor mellett már a szártalan kankalin is virított. Jól esett már némi színt látni az erdőben. Itt egyébként szintben haladó szakaszok és emelkedők váltották egymást míg el nem értük a Vörös-hegyet, onnan pedig jellemzően már szintben mentünk, míg a Remete-rétre vezető lejtőt el nem értük.

tm2014_05 tm2014_06

A műút keresztezése után az esőbeállóban kortyoltuk vígan a forró citromos teát. Bár a napsütésben és tízenpár fokban furcsa volt kicsit, de ez a legkevésbé sem zavart minket. A pihenő után összekaptuk magunkat és az irányt a cél felé vettük. A piroson kanyarogtunk lefelé, át Mecsekszentkúton, majd a műutat követve. A Kancsal-forrás után átkeltünk rajta, a hátralevő távot pedig a Pécs-Orfű kerékpárúton tettük meg. A célban egy fikarcnyit sem volt kisebb a tömeg így a végén, mint az elején. Jó hosszú sorban állás után azért kézhez kaptuk a díjazást, én az emléklap mellé a harmadik teljesítés miatt jelvényt kaptam. No meg virslit mustárral. Nincsenek rá szavak mennyire jól esett megenni. Kiváló évnyitó túrán vagyunk túl, remélem az elkövetkezők is hasonlóan jók lesznek, Bálintnak és édesapjának pedig üdvözletem küldöm!