II. OrfűFitt Futó- és Túranap (2014. 05. 11.)

Végre egy olyan túrázós szombatra ébredtem, amikor nem kellett túl korán kelnem. Krisztián kollégám érkezett reggel, vele mentem be Főpályaudvarra, ahol Gergő is csatlakozott hozzánk. Begurult a busz és máris útban voltunk a Mandulás felé. Felérve gyorsan ment a regisztráció, 10-kor pedig elindultunk az előttünk álló, kicsivel kevesebb, mint 15 km-es távon. A piroson kezdtük meg a gyaloglást, végig az erdei tornapálya útvonalán. Mindvégig a piroson maradva, a rajttól 4,5 km-t gyalogolva értük el Remete-rétet, itt volt az első ellenőrőzpont, megkaptuk az igazolást a lapjainkra. Eddig sajnos nem volt túl eseménydús a túra, de könnyed beszélgetéssel azért eltelt az idő. Remete-rétről északi irányba, a kéken folyattuk utunkat. Kereszteztük a műutat, majd tovább ereszkedtünk. Amikor már szintben haladtunk, Krisztián táskájából előkerült a Penny-s macikeksz, aminél jobb keksz jelenleg nem létezik. Aztán találtunk valamiféle víznyelőt, vagy valami olyasmit, a táblát nem olvastam el.

of2014_01

Tovább a kéken zajos verdesésre lettünk figyelmesek. Egy harkályfi küzdött az ösvényen, repülni szerencsétlen már nem tudott.

of2014_02

Szépen lassan elértük a Büdös-kúti kulcsosházat, itt vettünk búcsút a kéktől, innen nyugati irányba, a sárga kereszten folyattuk, ami hamar egy aszfaltozott erdészeti műútra vitt minket. Kis fejtörés és tanácskozás után végül megleltük a helyes utat, de azért a rendezők részéről elkelt volna ide egy szalag, megkönnyítve kicsit a túrázók dolgát.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAfotó: Erdős Gergely

Tehát jobbra indultunk a műúton, és annak örömére, hogy a helyes irányba haladtunk, meghódítottuk ezt a szakaszt. 2 km-nyi aszfalt állt előttünk és nagyon meglepett, amikor egy gyászcincért találtam az úton. Szinte tudományos magasságokba emelkedtem, amikor előadtam a srácoknak, hogy mekkora szerencsénk van, hiszen ezek ritka jószágok, nem gyakran látni őket. Aztán ezek a kis dögök ahogy kell, rám is cáfoltak, ugyanis a következő pár száz méteren még kettőt találtunk.

of2014_04 of2014_05

Egyébként a műút elejétől egy egészen érdekes jelölésen haladtunk, a térképünk ugyanis így jelezte ezt a szakaszt: Zoo. Tessék gondolkodni, hogy vajon mit jelölhet, én még ilyennel nem találkoztam, de a fákon lévő jelzés után egyértelművé vált. Megoldás a bejegyzés végén. Elértük a Zoo és zöld sáv keresztezését, ami a második ellenőrőzpontot jelentette. Aláírás után mentünk tovább utóbbi jelzésen, amin leereszkedtünk Orfűre. A faluba beérve jobb kanyarral váltottunk a sárgára és újfent aszfalton haladva a Malommúzeumnál találtuk a 3. pontot, ami a lap szerint a teljes távon bárhol lehet. Az újabb aláírás után hosszasan baktattunk az aszfalton, gyakorlatilag a Pécs-Orfű kerékpárút orfűi szakaszán, az Orfűi-tó keleti oldalán majd át Mecsekrákosra. Innen a Pécsi-tó partján kerültük meg annak déli csücskét, hogy elérjük a Jurtatábort, túránk célját. Itt Gruber Misi várt, megkaptuk a kitűzőt, az emléklapot és egy pár virslit. Evés után még megnéztük a jurtákat, aztán átsétáltunk a C-szektorba Krisztián nagyszüleihez, akik megvendégeltek egy kis saslikra és fröccsre. Finom volt, köszönet érte! Már csak a buszmegállóhoz kellett kigyalogolnunk, ami 2 percre sem volt, majd a távolsági busz hazahozott Pécsre. Nem volt ez rossz túra, csak kevesebb aszfalt és több szervezettség kellene a jövőben.

No sikerült megfejteni a “Zoo” jelzést? Nem? Nem baj, elárulom. Ez a “Zoo” nem más, mint a zöld kerékpáros piktogram. Én csak azt nem értem, hogy miért nem tudtak egy bringás piktogramot tenni a térképre a szervezők. De ez már nem is lényeges, csak első ránézésre nem tudtuk értelmezni a dolgot, még én sem. De a terepen egészen hamar értelme nyert a “Zoo”.