Fekete Macska éjszakai (2014. 06. 13.)

Több okból is szeretem az éjszakai túrákat: imádom az éjszakai erdőt, a mindent átfonó csendet, az apró zörejeket és neszeket. A másik ok, hogy nem kell korán kelni. Gergővel a Főpályaudvaron találkoztunk, onnan buszoztunk fel a Kardos-úti kulcsosházhoz. Kicsit korán érkeztünk, így a regisztráció után még volt egy kis időnk, fél 9 előtt senkit nem engedtek rajtolni. Amíg vártunk, megismerkedtünk Ábellel, aki kaposvári túraarc, és csatlakozott hozzánk erre a 13 km-re.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAfotó: Erdős Gergely

Eljött a fél 9, elrajtoltunk mi is. A hátsó kijáraton át hagytuk el a kulcsosházat, jobbra fordultunk és a zöld négyzetet követtük. A Hotel Kikeletnél átmentünk a műúton és tovább haladtunk a zöld négyzeten. Nem egész 1 km megtétele után értük el a sárgát, ezen ereszkedtünk el a Tettyére, ahol a sétányon vitt minket az útvonal, a Havi-hegyi templomig. Itt kaptuk meg az első pecsétet a lapokra. A templomtól visszamentünk a sárgáig, ám mielőtt újra bevetettük volna magunkat az erdőbe, beugrottunk a kisboltba, hogy megvegyük az éjszakai túrák elmaradhatatlan kellékét, fejenként egy sört. Ezzel a hasznos teherrel a táskánkban indultunk felfelé a sárgán, közismertebb nevén az Irma-úton, és ekkor már a fejlámpák fényére is szükség volt. Ahogyan egyre feljebb és feljebb másztunk, úgy vettünk észre egyre több szentjánosbogarat az erdőben. Több tucat bogár világított mindenfelé. Még sosem láttam ilyet, egészen egyedülálló látvány. Felértünk Dömörkapura, innen viszont még feljebb másztunk, fel a Misinára. Következetesen a sárgát követve a Misinára felérve is, jöhetett a jól ismert szakasz. A Kis-Tubesen kitérőt tettünk a kilátóhoz, kicsit megpihentünk és megcsodáltuk a város fényeit.

Innen már nem volt messze a második pont, amit a Tubesen találtunk. A túrán utoljára még egy kicsit mentünk a sárgán, a Lapisra ereszkedtünk le rajta. Onnan a piros háromszög volt a mi jelzésünk, szépen ereszkedtünk rajta és 2,5 km után a műutat is kereszteztük. A túloldalon a piros sáv volt az iránymutató. Hamar elértük a Mandulást és a játszóteret, onnan pedig csak pár száz méter volt vissza a célig. A célban a kitűző és az emléklap, no meg finom tea várt minket. Mivel buszunk már nem volt, így a legrövidebb úton ereszkedtünk le a városba a Mecsek kapu érintésével. Itt egy geoládára is ránéztünk, aztán legyalogoltunk a Széchenyi-térre. Itt üldögéltünk kicsit, volt még időnk az éjszakai járat indulásáig. Lent az Árkádnál elköszöntünk Ábeltől és Gergővel Kertváros felé közlekedő éjszakai járat megállója felé vettük az irányt.