Esti Mecsek (2014. 09. 27.)

A délelőtti kimerültséget igyekezetem abban a 1,5 órában kipihenni, amit otthon töltöttem, mielőtt elindultam az esti túrára. Eredetileg a hosszú távot terveztem, de aztán váltottam a rövid, 16-os táv teljesítésére. Ferivel Teca Mamánál találkoztunk, ahová érkezett még három barátja. Így öten indultunk útnak a regisztráció után. Azért, hogy a hagyományokat – miszerint éjszakai túrán egy ital mindenképpen szükséges – életben tartsuk, indulás előtt mindannyian végigkóstoltuk Feri hódmezővásárhelyi barackpálinkáját. Nem csalódtunk, jó kedvvel vágtunk neki az előttünk álló útnak. Az útvonal teljes mértékben ismeretes volt előttem, gyakorlatilag térkép nélkül is végig tudtunk volna menni rajta. Kezdésként végigmentünk Éger-völgyön, majd az Éger-forrás után kaptuk az első pecsétet, ahol jelzést váltottunk és az addigi kék keresztet váltottuk a piros sávra. Szentkúthoz felérve röviden a Pécs-Orfű bringaúton mentünk, aztán a zöld háromszögön jó sokéig felfelé. Én itt vittem a tempót elég rendesen, mire a Horváth Adolf Olivér emlékkőhöz értünk, már elég sötét volt, ráadásul a köd sokat rontott a látásviszonyokon még fejlámpával is. Ráadásul a srácok zokon is vették, hogy lámpafénynél megyünk, egyfolytában a lámpa lekapcsolását követelték. Így aztán a Vörös-hegynél a pecsételés után én kicsit előre mentem, a többiek pedig tényleg lámpa nélkül jöttek mögöttem. A kéken gyalogoltunk, Feri csatlakozott hozzám, ketten mentünk elöl. A Szuadó-nyereg után ahogyan egyre feljebb értünk a hegyen, úgy lett egyre sűrűbb a köd. Hiába, a Jakab-hegy nem hazudtolta meg magát. Fent, a kilátónál nem láttunk többet magunk elé, mint 2-3 méter, ennek ellenére nem vétettük el az útvonalat, sokéves helyismerettel rendelkezünk ezen a helyen.

em2014_01

A Zsongor-kő irányába mentünk tovább, onnan pedig a kék háromszög leágazásán kezdtünk el leereszkedni a Jakab-hegy oldalában. A Sasfészket elhagyva szép számmal találkoztunk sporttársakkal, jócskán besűrűsödött a forgalom, mire leértünk a Babás-szerkövekhez. Ott aztán vagy 20-30 percet pihentünk és vártuk a srácokat. Közben körbejárattuk Feri pálinkáját, a pontőrnél is előkerült némi védőital. Kővágószőlős pedig pazar látványt nyújtott a ráboruló ködpaplannal.

em2014_02

A srácok nem igazán akartak odaérni, ezért indultunk tovább. Innen egy sporttársat is vittünk, akinek kimert bokája és a társai hátrahagyták. Még a térképe sem volt nála. Szerencsére még rossz bokával is bírta a tempónkat és hol másutt, mint a  panoráma úton mentünk vissza Éger-tetőre. Aki olvasója a blognak, az már bizonyára jól tudja mennyire nem szeretem ezt az útvonalat. Legalább az éjszaka kicsit javított rajta, de nem sokat. Mire elértük a zöld sávot, már nem volt sok hátra Éger-tetőig, legalábbis az emlékeimben így élt. Nos, ez a valóságban nem így van, de csak elértük a tisztást, onnan a Mohosi-kis-kúthoz ereszkedtünk, hogy a cél előtti utolsó pecsétet is megkapjuk. A légyölő galócák már tömegesen virítanak ezen a szakaszon én pedig random módon pásztáztam a domboldalt, hátha jelleggel. A szűrőn egy gyilkos galóca akadt fent, gyors fénykép, aztán futottam Feri és alkalmi túratársunk után.

em2014_03

Mire utolértem őket már csak két kanyar és a kettő közötti lejt választott el minket Éger-völgytől és a céltól. Ott aztán átadtuk a haverjainak alkalmi túratársunkat, megettük a virslinket, 15 perccel utánunk pedig a srácok is befutottak. Aztán még időztünk, aminek az lett az eredménye, hogy gyalog mentem le Uránvárosba. Nem is értem miért nem egyezik az online menetrend azzal, ami a buszmegállóban ki van függesztve. Nagy szerencsémre találtam taxit, ami gyorsan haz is vitt, így hajnali 1-kor véget ért ez a hosszú nap és végre alhattam egy kiadósat.