Szalonnasütés október végén? Naná!

Feri kollégám csörgött rám csütörtökön, hogy menni kéne a hegyre és nem máshova, mint a Zengőre. Jól megrágtuk a dolgot és mivel nem nagyon kedvelem a “céltalan lődörgést”, módosítottuk a tervet egy szalonnasütésre a Jakab-hegyen. Aztán pénteken délelőtt találkoztunk Teca Mamánál, ahova Gabival érkezett és két kutyával, Málnával és Kockával. Mire negyed 11-re kiértem, már szokatlanul jó idő volt, így kabát le, egy ital, felpakoltunk és elindultunk Éger-völgybe. A szokásos útvonalon mentünk a tóig és tekintve, hogy nem voltak kint lakossági túrázók, elengedtük a kutyákat a pórázról. Láthatóan jót tett nekik, föl-le szaladgáltak a völgyben. Eredetileg a Pálos romoknál akartunk sütni, de újabb módosítás után a Zsongor-kőnél maradtunk, hiszen Gabi még sosem járt arra. Sőt, magam is meglepődtem magamon, hogy én vetettem fel, hogy visszafelé a Panoráma úton jöjjünk le a hegyről. A kék keresztet választottuk és követtük végig a patakot a völgyben, feljebb pedig, ahol a piros sáv keresztezi a kéket, mi annak bal odali ágán, nyugati irányba mentünk tovább. Eddig még nem jártam erre, egyetlen túra sem haladt még ezen a szakaszon, ami egyébként pompás. Nem túl combos, annak ellenére, hogy a kék sávhoz vezet és gyönyörű völgyek csatlakoznak bele, sőt még az Éger-völgybe igyekvő patak is innen érkezik.

szalonnazas_01 szalonnazas_02 szalonnazas_03 szalonnazas_04

Írhatnám, hogy idilli, de az emberi hülyeség csak megmutatkozik itt is. A Farkas-forrásnál lévő esőbeálló gerendáit valaki/valakik elkezdték eltüzelni. Sose fogom ezt megérteni. Halvány reménysugár, hogy legalább a tűrakó hely nem volt telehajigálva szeméttel.

szalonnazas_05

A forrástól már nem kellett sokat emelkedni, hogy elérjük a kéket. A Szuadó-nyereg felett értük el, megspóroltuk az emelkedőt magunknak. Persze azért így is jutott belőle, de nem sok és a Kelta földvár után csak egy köpés volt a Pálos romok, innen mentünk tovább a Zsongor-kőhöz.

szalonnazas_06 szalonnazas_07 szalonnazas_08 szalonnazas_09

Lepakoltunk a Remete-barlangnál, majd lemásztunk a kilátóhoz. Még mindig irreálisan meleg volt, a póló simám játszott. Sütkéreztünk ott jó 15-20 percet, aztán visszamásztunk a barlanghoz, és nekikezdtünk a szalonnasütés procedúrájához, én pedig pihenni küldtem az Endomondo-t.

szalonnazas_10 szalonnazas_11

Tüzifa gyűjtés, nyársfaragás és a finom zsírszalonna előkészítése. Na azért erre a kutyák is rendesen felfigyeltek. Csalódottságukban, hogy egy falatot sem kaptak, a legközelebb eső ágakat kezdték el csócsálni. Végül a tüzet is meggyújtottuk, vártuk a parazsat, közben ciccentek a sörök, Gabi pedig a zöldségeket is előkészítette a nagy lakomához. Azt azért hozzátenném, hogy abban a kis mélyedésben a barlang mellett elég hűvös volt a környező területekhez képest, jó érzés volt a tűz mellett ülni. Azzal nem terhelnék senkit, hogy itt ecsetelem mennyire jó volt a szalonna, higgyétek el, hogy elfogyott mind.

szalonnazas_12 szalonnazas_13 szalonnazas_14 szalonnazas_15 szalonnazas_16 szalonnazas_17 szalonnazas_18 szalonnazas_19

Szépen rendbe raktuk magunk után a tűzgyújtó helyet és elindultunk visszafelé. A Sasfészek érintésével másztunk le a kék háromszögön a Babás-szerkövekhez. Itt meg kellett állnunk pár percre, a látvány pompázatos volt.

szalonnazas_20 szalonnazas_21

A Panorámán folytattuk, az egyetlen igazán sáros útvonalon, de azért ez sem volt túl vészes. A zöldre való váltás után ugyan még jutott sár, de hamar elértük Éger-tetőt, ahonnan a gyors, jelöltlen utat választottuk vissza a városba, mert ekkor már erőteljesen sötétedett és mire visszaértünk Teca Mamához már sötét is lett. Egy kóla még belefért, aztán irány a busz, ami percekkel előbb jött, de elértem. A kis kirándulásunk vége kereken 13 km lett és kellemes fáradtság.