Mecsek 700 (2014. 11. 08.)

A november elejét mindig nagy izgalommal várom és nem csak a születésnapom miatt. 5 éve ugyanis ekkor vettem részt az első teljesítménytúrámon, a Mecsek 400-on. Azóta már megfordultam ennek a túrának hosszabb távján is, idén a jubileumot a 18 km-t tartogató Mecsek 700-on ünnepeltem. Szerencsére nem egyedül, Feri is elkísért és új túrázót is avattunk szombaton húgának, Fruzsinak személyében. A 6:35-kor induló busszal mentünk Hosszúheténybe, amin induláskor kibírhatatlan meleg volt, mire odaértünk pedig hideg. A rajt idén is a sulinál volt, csak a másik végében. Beregisztráltunk, aztán vártunk, hivatalosan 8:30-től lehetett indulni, de a szervezők már 8-kor megengedték a rajtolást.

m700-2014_01

Amíg vártunk hozzánk csapódott Évi – ha jól emlékszem a nevére – , aki Püspökszentlászlóig jött is velünk. Amint 8 óra lett elindultunk, gyors rajtfotó az épület előtt és már kezdődött is a túra. Ebben az évben a szervezők az összes táv útvonalát megfordították, jó ötlet volt ez a részükről, piros pont érte.

m700-2014_02

Ez a túra elején azt jelentette, hogy Hosszúhetényen kellett átgyalogolni elsőként. Jobb érzés volt egy fokkal, mint túra végén csinálni ugyanezt. Miközben egyre több házat hagytunk magunk mögött Hetényben, a fölénk magasodó Hármas-hegyet csodáltuk és kicsit aggódtunk az idő miatt. Szürke felhők borították az eget és szeles is volt az idő, aggódtunk nehogy essen.

m700-2014_03

Nem esett, szerencsére. Miután 3 km-t tettünk meg elértük a hidat, ahol balra tértünk és szalagozást követtünk. Patakátkelés után folytattuk, becsatlakozott a Püspökszentlászló felől érkező kék háromszög, ami kijelölte utunkat a továbbiakban.

m700-2014_04

A Kis-tóti-völgyben gyalogoltunk, ami egészen káprázatosan néz ki ősszel. Ráadásul a völgyben folydogáló patak kis bukók során jut előrébb. Az út néhol kellemesen emelkedett, nem volt vészes. Ráadásul hamar elértük az üveghuták maradványait, vagyis már Pusztabányán jártunk, az első ellenőrőzpontot a műút túloldalán találtuk. A pecsét mellé almát is kaptunk, megálltunk reggelizni.

m700-2014_05

Pusztabányától a zöld háromszöget követtük, ami elvezetett a Hidasi-völgybe minket. Ot váltottunk a kékre és észak-keletnek indultunk végig a völgyben. A sárga és barna minden színárnyalata megmutatkozott, ami csak létezik. Pompázatos volt az erdő kinézete. Mi a völgy rövidebbik részét jártuk be, az aszfaltutat elérve azon folytattuk egy darabon, majd vissza az erdőbe, továbbra is a kéken, továbbra is szebbnél szebb színek között.

m700-2014_06 m700-2014_07 m700-2014_08 m700-2014_09

Az erdei kaland végét meredek emelkedő jelezte, ami ismét műútra vezetett minket. Már a Cigány-hegy alatt jártunk és bár nem volt a mi útvonalunk része, mégis felnéztünk, mert a panoráma ilyenkor megéri a kitérőt.

m700-2014_10 m700-2014_11

A kilátó után ereszkedtünk le Kisújbányára, ahol a Klumpás Tanya adott helyet az ellenőrőzpontnak, a szervezők pedig idén is osztottak rétes jegyet a pecsét mellé. Isteni volt a túrós rétes, a helyzetünk viszont annál kevésbé. Noha nem időztünk sehol sem sokat és a Cigány-hegy sem vitt el sok időt, mégis egyre kezdett zárulni az időrés, ami a szintidő lejárta előtt volt. Így aztán kicsit nagyobb tempót diktáltunk Ferivel, de mire felértünk Miske-tetőre a szalagozást követve, a lányokra várni kellett. A Hárs-tetőig húzd meg – ereszd meg volt a szitu. Mi előrementünk, de minden alkalommal várni kellett a lányokra. A tetőt elérve viszont csak lefelé vezetett az út, amit viszonylag gyorsan abszolváltunk Püspökszentlászlóig. A Hettyey-forrásnál kaptuk a harmadik pecsétet, rövid pihi és nekiindultunk, hiszen már csak 1,5 óránk volt teljesíteni a túrát és a Zengő még előttünk állt.
Innen már csak hárman mentünk tovább, Évi leszakadt rólunk, mi pedig kemény tempót mentünk felfelé, ki Püspökszentlászlóról. A sárga sáv, amit mi követtünk, és a kék négyzet találkozásánál megálltunk kicsit, bevártuk Fruzsit, aki elég jól bírta még így a vége felé is. Megittuk a maradék, még reggel vásárolt kólát és ráfordultunk arra az egyenesre, ami a Zengő lábához vitt. 70 percünk maradt, amikor megkezdtük a csúcstámadást. Kabát le, Feri előrement én középen, Fruzsi pedig hátul. Itt, a sárgán még sosem másztam fel a Zengőre, de sokszor jöttem le rajta, így tudtam mi vár rám. Borzasztó volt, nagyon megmart a felfelé vezető út, 15 perc alatt szenvedtem fel magam. Elég rossz szakaszidő, de ez van. Fent pecsét, majd beálltam Feri mellé a torony aljába, mert fent természetesen fújt a szél. Fruzsi viszonylag hamar felért, kicsit ő is pihent majd megkezdtük az ereszkedést, 48 perccel a tarsolyban. Kabát fel, nehogy megfázzunk és neki is iramodtunk. Apropó kabát. Brigitől kaptam szülinapomra egy nagyon pöpec softshell-t túrázni. Testhezálló fazon és egy deka szelet nem enged át, nagyon jó szolgálatot tett a túrán és azóta is már többször. A lefelé utat is jól ismertem, többször jöttem már erre fel a Zengőre. Végig a sárga háromszöget követtük. Ferivel futottunk elöl, a présházak elérésekor visszavettünk a tempóból, a hétvégi házak között én megint nekiiramodtam. Elfutottam a keresztig, bal kanyar és végi az iskola előtt. Az utolsó balosnál már csak sétáltam, mert innen már bőven beértem a pár méterre lévő célba. 6 percem maradt, győzelem. Átvettem a jutalmakat, majd kimentem a levegőre, mert bent irtó meleg volt. Pár perc múlva Feri is bekocogott, Fruzsi pedig benézett egy kanyart és valahol feljebb kötött ki Hosszúhetényben. Ennek ellenére rá sem kellett sokat várni, rendben beért a célba. Hazafelé szerencsére sikerült fuvart szereznünk, köszönet a kedves sporttársaknak innen is!