Mecseki Mikulás (2014. 12. 06.)

Nos, a helyzet az, hogy nagy fekete pont jár a Mikulásnak, amiért ennyire szürke és csúnya időjárást hozott a Mecsekbe. Persze nem vágytam olyan jégvilágra, mint ami a Pilisben alakult ki (a lelkem mélyén egy kicsit talán igen), de azért valami fehérség, hó, dér vagy bármi elfért volna a hegyen. Tehát nagy mértékben borongós időben találkoztunk Istvánnal a főpályaudvaron, ahonnan a 34-es járat vitt fel a Mecsekre, így már nyolc előtt pár perccel ott voltunk a Kardos úti kulcsosháznál. Ekkor még gyorsan ment a regisztráció, nem voltak sokan ott. A túrát a ház mögötti kiskapun kilépve kezdtük a sárga háromszög jelzésen, ami felvisz a műúthoz. Ott váltottunk a pirosra, ami a Mandulás játszótéren át vitt az erdei tornapályára. Jó hosszan gyalogoltunk a piros jelzésen és hozzávetőleg 3 km-t tettünk meg, amikor elkezdett szemerkélni az eső. Aznap reggel 74%-os valószínűséggel jósolták előre az esőt, ekkora számnál már sajnos nem tévednek. Nem volt mit tennünk, mentünk tovább, igazából nem volt túl vészes az eső. Az eső intenzitásának növekedésével egyre beljebb és beljebb kerültünk a ködbe, ami a hegyet ülte meg. Remete-rétre felérve váltottunk a kékre és északi irányba mentünk tovább. A Lapisról érkező műúton való átkelést követően szép bükkösben haladtunk és mire elértük a kék sáv – sárga kereszt találkozását, addigra már minden aktualitást megbeszéltünk, már ami a legújabb filmeket illeti, így terítéken volt a Star Wars 7, a Terminátor 5 és persze a Jurassic World is. Az említett két jelzés találkozásánál óriási sártenger fogadott, amin szerencsére nem kellett átkelni, de odáig eljutni sem volt éppen tiszta élmény.

mikulas_01

Jobbra kanyarodtunk le a kereszten és feltűnt a Büdös-kúti kulcsosház, ahol az első pont volt. A turistahát tornácán megkaptuk a pecsétet, én a pontőrt meggyőztem, hogy érdemes kamáslit venni és már indultunk is, mert egy iskolás csoport is akkor indult tovább, ahhoz pedig nem volt kedvünk, hogy felfelé menet kerülgessük őket. Visszamásztunk tehát a kék-sárga elágazásig, majd utóbbit választottuk és megkezdtük az emelkedést. Ez a túra “legnehezebb” szakasza, 2 km konstans emelkedő. A ködben igazán szép volt az erdő, de a magassággal megintcsak nőtt az eső intenzitása. Ennek ellenére 25 perc alatt felértünk a Lapisra, nem csak azt jelentette, hogy közel kerültünk a második ponthoz, hanem azt is, hogy már csak egy emelkedő állt előttünk a túrán.

mikulás_02

Ezt pedig a sárgán másztuk meg, és már fent is voltunk a Tubesen. Mindennél jobban esett az eső, ezért nem időztünk sokat, csak egy-egy pohár forró teát ittunk a pecsételést követően, aztán nekivágtunk az utolsó szakasznak. Változatlanul a sárgán, kicsit sietősebbre véve a tempót hagytuk el a Kis-Tubest, majd leértünk a Misina alatti fordulóhoz. Onnan a sárga háromszöget követve ereszkedtünk le az állatkert mellett, vissza a Kardos útra, ahonnan csak pár száz méterünk volt vissza a kulcsosházig. A célban az emléklap és kitűző mellé megkaptuk az elengedhetetlen mikuláscsomagot és a jó citromos forró teát. Egy pohár után indultunk vissza a buszmegállóba, ahol kényelmesen elértük a buszt. A hó kicsit hiányzott, az eső egyáltalán nem, de azért így is jó volt a túra. Ezzel már csak egy van vissza itt a Mecsekben, vagyis három hát múlva évzárás a Kelet-Mecsekben.